mitutoyo

Mitutoyo توسط کارآفرین ژاپنی Yehan Numata در سال 1934 تاسیس شد. نوماتا دهه 1920 را در ایالات متحده گذراند و در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تحصیل کرد. او درحین تحصیل تأثیر عمیقی برکسانی که در برکلی بودند برجای گذاشت که باعث شد آن افراد سالها بعدنیز او را به رسمیت بشناسند. نوماتا درابتدا، درسال 1921 برای تحصیل وارد ایالات متحده شد و چند سال بعدرا به تحصیل در رشته ریاضیات و آمار درمقطع کارشناسی گذراند. نوماتا تا سال 1928 در دانشگاه کالیفرنیا برکلی ماند و مدرک کارشناسی ارشد خود را از همان دانشگاه دریافت کرد. پس از آن، نوماتا به زادگاهش ژاپن بازگشت و در آنجا شرکت میتوتویو را راه اندازی کرد. این کارآفرین ژاپنی براین باوراست که بزرگ شدن دردوره میجی ژاپن وهمچنین مشاهده بازارهای صنعتی ایالات متحده قبل ازرکود بزرگ، باعث الهام وی شدتا شرکت خودرا تشکیل دهد.

تأسیس میتوتویو

بنابراین، در 22 اکتبر 1934، میتوتویو توسط نوماتا تأسیس شد. در زمان عرضه ی اولیه ی این شرکت، Mitutoyo تنها یک محصول داشت. محصولی که این شرکت در ابتدای کار خود اقدام به عرضه آن کرد، میکرومتر یا ریزسنج بود. از دهه 1930 در ژاپن به عنوان دوره صنعتی یاد میشود و نوماتابخشی ازیک جنبش گسترده برای شروع تولیدفناوری خارجی، در داخل کشور خودبود. پیش از این، ژاپن به شدت بر روی منسوجات متمرکز بود. درواقع میتوتویو، پایه های ژاپن فنی پیشرفته ای که امروزه شاهد آن هستیم را تشکیل داد.

دولت ژاپن در دهه 1930 سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت ها به ویژه در راه آهن انجام داد. این امر، منجر به رشد سریع تولید در بخش های مختلف شد. به این ترتیب همین تمرکز بر تولید دولت ژاپن، به نوماتا اجازه داد تا یک مرکز تحقیق و توسعه در کاماتا، توکیو تشکیل دهد، جایی که او در آن شروع به آزمایش و تولید میکرومتر کرد. در طی یک دوره سه ساله، نوماتا اولین محصول شرکت میتوتویو، که یک میکرومتر ساخت ژاپن بود را توسعه داد. جالب است بدانید که این کمپانی به منظور تبلیغ محصول جدید خود، یک تیزر تبلیغاتی ساخته بود که در آن نوشته شده بود: «بهترین میکرومتر جهان».

mitotoy a221 kmg snabjenie

کیفیت بالا؛ همزمان با تقاضای بالا

پس از شروع جنگ جهانی دوم، تقاضای تولید در بسیاری از کشورها به دلیل تقاضای بالای تجهیزات نظامی پیشرفته، تشدید یافت. بااین حال، تقاضای بسیار بالایی که درآن زمان ایجاد شد مبتنی براستانداردسازی نبود و از راه های میانبر به این تقاضاهارسیدگی میشد. به عبارتی دیگر، اغلب میکرومترهایی تولید می‌شدند که غیر استاندارد بودند و تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان قادر به ارائه میکرومترهای با کیفیت بالا بودند. درهمین حال، نوماتا محصولات خود را با کیفیت بالا و به صورت استانداردسازی شده، از سایر محصولات متمایز کرد و به بازار عرضه کرد.

همسو با پیشرفت جهانی

همانطور که فناوری الکترونیک در دهه 1970 گسترده تر شد، شرکت میتوتویو، فناوری الکترونیک را در خط تجهیزات اندازه گیری ابعاد خود به کار برد تا ابزارهای اندازه گیری الکترونیکی یا دیجیتالی را نیز یه محصولات اضافه کند. همچنین شرکت میتوتویو در همان زمان، شروع به ارائه ابزارهای اندازه گیری بزرگتر، پیچیده تر و حساس تر، از جمله مقایسه کننده های نوری، تجهیزات اندازه گیری فرم ها و ماشین های اندازه گیری مختصات (CMM) کرد. همانطور که کنترل فرآیند آماری (SPC) معرفی شد، میتوتویو در توسعه میکرومترهای خروجی، رابط‌ها، جمع‌آوران داده‌ها و نرم‌افزار تجزیه و تحلیل برای بهره‌گیری از علم اندازه‌شناسی جدید، رهبری این صنعت را بر عهده گرفت.

پس از گذشت سالها و هنگامی که رایانه ها راه خود را به حوزه اندازه‌شناسی و سنجش باز کردند، شرکت میتوتویو دوباره تمرکز خود را به فناوری جدید تازه وارد تغییر داد تا فناوری رایانه ها را نیز در محصولات خود گنجانده و دقت اندازه‌گیری را به محدوده زیر میکرومتر برساند.

امروزه، شرکت میتوتویو، بیش از 6000 محصول خود را به عنوان سیستم های اندازه گیری یکپارچه و مبتنی بر رایانه ارائه می کند، فناوری اندازه گیری یکپارچه که محصول اخیر این شرکت ژاپنی می باشد، مبتنی بر شبکه های اندازه گیری حلقه بسته  می باشد، به این صورت که می توان آنها را به هم متصل کرد تا یک شبکه ی اندازه گیری یک پارچه و مبتنی بر کامپیوتر را تشکیل دهد. این شرکت با پیشرفت هایی که در این صنعت داشته، امروزه به عنوان پرچمدار ابزار اندازه گیری پیشرفته شناخته می شود. در تمامی دنیا، می توان ابزار و تجهیزات میتوتویو را یافت و از آنها در اندازه گیری های حساس و تخصصی، بهرمند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه